La Femme Cup

Fotbollscup för damer 3 - 4 februari 2024 i Furulidshallen Aneby

Välkomna till den första omgången av La Femme Cup som avgörs 3 – 4 februari i Furulidshallen i Aneby. Cupen arrangeras av Lommaryds IF och är för damer, F16 – Div3 med plats för 16 lag.

Förstapris: 8000 kr – Andrapris: 4000 kr – Tredjepris: 1500 kr

Anmälningsavgift: 3000 kr/lag
Anmälan: senast 15 januari 2024 till fotbollscup@lommarydsif.se
Betalning via swish: 123 545 0812

Anmälan gäller när deltagaravgiften är betald.

Anmälan för 2024  är stängd!

Anmälda lag 2024:

• Mariebo IK (2 lag)
  • IF Hallby FK (2 lag)
  • Nässjö FF
  • Fredriksdal/Äng
  • Holsby SK
  • Sommens AIF
  • IF Eksjö Fotboll
  • Tranås FF
  • Månsarps IF
  • ÖIS Vista (2 lag)
  • Gripenbergs BK
  • Lommaryds IF (2 lag)

Cupinformation

Antal lag
16 lag. Anmälan är först giltig när betalning är gjord.

Regler
Sjumanna-regler gäller med vissa undantag.

Målstorlek
Elvamannamål.

Offside-regeln
Tillämpas ej.

Antal spelare
Varje lag får bestå av fritt antal spelare, varav en målvakt och 7 utespelare samtidigt får delta i spelet. Utbyte av spelare får ske under hela matchen. Principen “flygande byte” gäller under matchen. Samtliga spelare i laget får byta plats med målvakten. Även här gäller att spelet måste vara avbrutet och att domaren är informerad. Antalet utbyten är obegränsat, vilket innebär att utbytt spelare får återinträda i spelet. Hur många spelare som man tar med på cupen är upp till föreningen. Dock måste samtliga spelare vara registrerade för aktuell förening.

Spelarnas utrustning
En spelare får inte använda utrustning eller annat som kan vara farligt för henne själv eller någon annan spelare, inklusive någon form av smycken. På konstgräs rekommenderas att använda skor med dubbar eller grusskor. Långbyxor är tillåtet.

Speltid
Alla matcher spelas 1×21 min. Tiden får enbart stoppas efter domarens begäran. Kvartsfinal, semifinal och final, vid oavgjort, sker straffar direkt, tre st. och sedan en och en enligt Uefa’s regler.

Avspark
Hemmalaget startar matchen med avspark. Mål får inte göras på avspark.

Inspark och målvakt
Insparken ska utföras från valfri plats inom målområdet. Målvakten sätter bollen i spel genom att kasta den.

Inspark
Inspark ersätter inkast. Bollen skall placeras på sidlinjen och avstånd på inspark är 5 m. Mål får inte göras direkt på inspark. Insparken skall utföras inom 4 sek.

Spel till egen målvakt
Är tillåtet, men målvakten får då inte ta upp bollen med händerna.

Boll i tak
Om en spelare spelar upp bollen i taket ska spelet startas med en inspark till motståndarlaget från närmaste punkt på sidlinjen där bollen träffade taket.

Domare
Från Höglandets FDK.

Bestraffningsregler
Helt enligt SvFF tävlingsbestämmelser. Ackumulering av varningar gäller inte.

Straffspark
Straffspark slås från straffområdeslinjen.

Straffsparksavgörande
Alla spelare som är upptagna på spelarförteckningen är berättigade att deltaga. Kvittning sker innan straffsparkstävlingen startar så att båda lagen består av lika många spelare. Domaren utser mot vilket mål som straffsparkarna ska läggas. Hemmalaget ska lägga den första straffsparken. Lagen lägger tre straffsparkar växelvis. När båda lagen har lagt tre straffar och lagen har gjort lika många mål eller inga mål alls, ska straffsparkarna fortsätta i samma ordning tills ett lag gjort ett mål mer än det andra efter samma antal straffsparkar. Varje straffspark läggs av olika spelare och alla spelare som är berättigade att delta i straffsparkstävlingen måste lägga en straffspark innan någon spelare får lägga en andra straffspark.

Lika poäng i gruppspel
Vid lika poängställning avgör målskillnaden. Är målskillnaden lika stor, gäller flest gjorda mål, därefter inbördes resultat. I sista fall gäller straffsparksavgörande, alternativt lottning om straffläggning inte går att genomföra.

Flera deltagande lag från samma förening
Det är inte tillåtet att flytta spelare mellan sina lag vid t.ex. avancemang i turneringen.

Spelplan
Furulidshallen Aneby 61 m x 36 m konstgräs

Våra sponsorer

Attends Healthcare AB - ICA Supermarket Lönnen - Lövsta Trähus